treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Kobiety paleolityczne - ujęcie z przodu; Kompozycja w półchromatycznej kolorystyce brązów i złamanych zieleni. Na pierwszym planie, na neutralnym tle, nieco odsunięte od lewej krawędzi trzy kamienne postacie kobiece, potężne tułowie z zaznaczeniem brzuchów i bioder; u dwóch z prawej także piersi; głowy bez zaznaczenia rysów twarzy. Na drugim planie, po lewej figura zbudowana z trzech elementów - głowa, tułów, podstawa. Dwie postacie pierwszoplanowe w szarości z rozwiązaniem walorowym bryły, prawa ciemniejsza.

Kobiety paleolityczne

scena rodzajowa

Tomaszewski, Marian

1965

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Migracja narodów - ujęcie z przodu; Kompozycja w układzie pionowym utrzymana w szarobrązowej kolorystyce. Od górnej krawędzi do dolnej krawędzi zespół, jakby pochód, szarobrązowych kamiennych popiersi wypełnia środek obrazu. Tło jasnoszare. U dołu obrazu na lewo od środka sygnatura autora.

Migracja narodów

scena rodzajowa

Tomaszewski, Marian

między 1965 — 1967

Muzeum Narodowe w Szczecinie

pejzaż - ujęcie z przodu na kremowym tle; Widok chaty góralskiej w najbliższym otoczeniu naturalnym. Malowany jednolitymi plamami i szerokimi pociągnięciami pędzla prowadzonego swobodnie i dynamicznie. Artysta szkicuje jedynie schematy przedmiotów, przestrzeń zaznaczona przeciwstawieniem złamanej czerwieni środkowego pasa kompozycji szarości jej górnej partii.

Kompozycja

pejzaż

Niesiołowski Tymon

1915

Muzeum Narodowe w Szczecinie

grafika: marina - Ujęcie z przodu. Widok z góry na dwumasztową łodź żaglową typu feluka cumującą ze zwiniętymi żaglami przy brzegu Nilu. Na horyzoncie widoczny drugi brzeg rzeki.

Feluke am Nil (Am Nil) | Feluka na Nilu

pejzaż

Orlik, Emil

1915

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Norma wyżej - ujęcie z przodu; Kompozycja w układzie pionowym w kolorystyce żółcieni, oranży, brązów, błękitu i zieleni. Zespolony motyw kilku postaci z młotkami w rękach, o płaskim, strefowym układzie. Po lewej stronie niewykończony ceglany mur. W prawym górnym narożu krążek słońca.

Norma wyżej

scena rodzajowa

Tomaszewski, Marian

1947

Muzeum Narodowe w Szczecinie

posąg - Ujęcie z przodu skosem w lewą stronę; Postać mężczyzny w postawie kroczącej. Wyciągnięta do przodu prawa ręka wsparta na mieczu. Wysunięta w prawo noga dotyka zakończenia ostrza miecza. Lewa ręka zgięta, dłoń wsparta na biodrze. Przez lewe ramię przewieszona draperia której zwój opada za lewą nogą do podstawy. Twarz pociągła, silnie zarysowane łuki brwi, usta okolone opadającym wąsem. Rozczesane gładko włosy.

Bolesław Śmiały

posąg

Szymanowski Wacław

około 1912

Muzeum Narodowe w Szczecinie

martwa natura - ujęcie z przodu; Kompozycja w kształcie stojącego prostokąta, w tonacji ugrów z plamami żółci i zieleni, od góry z pionowym ciemniejszym akcentem przedstawiającym dużego ptaka o kolorowej główce. Od połowy wysokości obrazu w dół przewaga barw chłodniejszych, jasnych popieli z domieszką czerni, fioletów, szmaragdowej zieleni i niebieskiego - przedstawiających rozłożone skrzydło ptaka i serwety na stole, po prawej stronie obrazu. Mocne plamy żółci i czerwieni na stole przedstawiają owoce. W partii dolnej, najciemniejszej - podłoga. Brązy łamane niebieskimi i zielonymi, z jasną, silnie wyeksponowaną plamą ugru przy prawej krawędzi - noga od stołu równoważąca przeciwległą ciemną plamę ptaszej szyi na jasnym tle.

Wnętrze

martwa natura

Nacht-Samborski Artur

między 1960 — 1964

Muzeum Narodowe w Szczecinie

portret męski - Ujęcie z przodu; Rzeżba wykonana z brązu przedstawiająca głowę męską (prezydenta Rzeszy Paula von Hindenburga). Głowa umieszczona na niewielkim postumencie.

Paul von Hindenburg

portret męski

Fiori Ernesto de

1928

Muzeum Narodowe w Szczecinie

pejzaż - ujęcie z przodu; Obraz w formacie leżącego prostokąta. Kompozycja przedstawia rzekę wijącą się zakolami w głąb obrazu. Po lewej i prawej stronie brzegi porosłe drzewami i krzewami. Kompozycję zamyka wyniosłe pasmo wzgórz. Koloryt: woda w chłodnej przełamanej zieleni, brązy brzegów, szarości przełamane wzgórz.

Krajobraz huculski; Pejzaż huculski

pejzaż

Krcha Emil

około 1930

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 11 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd